Źle podpięty akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Szymik
    Classic
    • 2009
    • 33

    Źle podpięty akumulator

    Zamieszczone przez kmink
    Mój ojciec był górnikiem a nie jakiś kolega...nie mam mieszkania, rodzice też za grosze żadnego nie wykupili...pewnie górnicy mają po 10k na miesiąc chaty za frytki itd.
    To trzeba było zostać górnikiem Co za problem.
    Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma....
    Jeżeli twoi rodzice nie wykupili mieszkania za kilka tysięcy to albo nie mieli na to kasy albo twierdzili ,że jest im to nie potrzebne. Jeżeli ty nie masz mieszkania kopalnianego to coś słabo się starałeś-bez obrazy oczywiście.
    Maja nie 10 a 3 tyś podziel dodatki z całego roku i dodaj proporcjonalnie do każdej wypłaty zobacz ile na prawdę tej wypłaty jest.
    Ja nie piszę ,że mają super ale patrząc na resztę społeczeństwa mają dużo lepiej i czasami ich zapędy strajkowe mogą skończyć się zamknięciem ich miejsc pracy. Zobacz co rząd Hiszpański robi z ich kopalniami ( dzieje się to obecnie)
  • BOODZISZ
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 235

    #2
    Źle podpięty akumulator

    Koledzy mam taki problem. Jak mi aku nie odpalał to po kilku próbach odręciłem klemy i podpiołem pod nowy akumulator bo myślałem że ten ma przebicie albo coś. Zaciski podpiołem pod kable do nowego aku ,ale nie złapałem tej blaszki która idzie z puszki na aku chyba do plusa. Na tą chwilę aku nowy jest całkiem padnięty mimo całonocnego ładowania a samochód nie odpala. Co mogłem uszkodzic w aucie? Jakiś sterownik? Alternator? Rozrusznik? Czy na kompie błąd pokaże w czym problem?? Pomocy.

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      BOODZISZ, sprawdź bezpieczniki. Mogło się uszkodzić dużo rzeczy np. alternator

      poczytaj tutaj:
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Zamieszczone przez Biszczu
        BOODZISZ, sprawdź bezpieczniki. Mogło się uszkodzić dużo rzeczy np. alternator

        poczytaj tutaj:
        http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=140&t=445234
        Jeśli podpiełeś źle AKU to usterka alternatora bardzo prawdopodobna
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • tom.tom
          Rider
          • 2009
          • 296

          #5
          Re: Źle podpięty akumulator

          Zamieszczone przez BOODZISZ
          odręciłem klemy i podpiołem pod nowy akumulator bo myślałem że ten ma przebicie albo coś. Zaciski podpiołem pod kable do nowego aku ,ale nie złapałem tej blaszki która idzie z puszki na aku chyba do plusa.
          Kolego, nic a nic nie rozumiem tego Twojego podpiecia. Tzn albo dałeś akumulator o nie tej polaryzacji biegunów (+ z - zamienione stronami), albo dałeś akumulator obrócony 180 stopni ? ale wtedy chyba klemy nie dosięgną zacisków. Nie wiem o co chodzi z tą blaszką z puszki ??? Tam nie idzie żadna blaszka :shock: Odkręcasz dwie klemy, odkręcasz śrubę 13-stke mocującą akumulator od spodu i wszystko w temacie, dajesz nowy akumulator i wszystko to samo przykręcasz...
          Pozdrawiam tom_tom

          Komentarz

          • laurin
            Rider
            • 2009
            • 727

            #6
            może jakąś fote zrób i wrzuć coś tam porobił bo ja tez nie bardzo kumam... :roll:

            Komentarz

            • bubuDE
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2007
              • 763
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              #7
              Moze chodzi o to, ze klema minusowa posiada tylko jeden kabel bezposrednio do masy a klema dodatnia posiada kilka odprowadzen- do rozrusznika, puszki bezpiecznikow, audio czasem.
              PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

              Komentarz

              • tomus7
                RS
                • 2010
                • 1896
                • Peugeot

                #8
                Zamieszczone przez tom.tom
                Tam nie idzie żadna blaszka
                mylisz się kolego do klemy dodatniej przykręcona jest metalowa podstawka z bezpiecznikami i dodatkowym okabkowaniem przynajmniej w moim szkodniku tak jest a AKU nie zdemontujesz bez odkręcenia tego ustrojstwa
                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez BOODZISZ
                  ale nie złapałem tej blaszki która idzie z puszki na aku chyba do plusa
                  tą "blaszką" przykręcaną nakrętką M6 go klemy plusowej idzie całe zasilanie na odbiorniki elektryczne :idea: Kablem z plusa idzie zasilanie rozrusznika :!:
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • tom.tom
                    Rider
                    • 2009
                    • 296

                    #10
                    ok myslałem że wszystkie 1.6 mają tą puszkę z tworzywa i bez blaszki, tak jak u mnie

                    No ale dalej nie kumam jak można podłączyć akumulator odwrotnie - chyba się nie da ? (o ile ma odpowiednią polaryzację biegunów)
                    Pozdrawiam tom_tom

                    Komentarz

                    • german81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1414
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • BZB 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Re: Źle podpięty akumulator

                      [quote="BOODZISZ"] ,ale nie złapałem tej blaszki która idzie z puszki na aku chyba do plusa.
                      koledzy kolega nie podpioł listwy z bezpieczniakmi a nie zamienił klemy .
                      BOODZISZ nie potrzebnie załorzyłes dwa tematy
                      diagnostyka vag 602-614-253

                      Komentarz

                      • tomus7
                        RS
                        • 2010
                        • 1896
                        • Peugeot

                        #12
                        Zamieszczone przez tom.tom
                        No ale dalej nie kumam jak można podłączyć akumulator odwrotnie
                        jak widzisz się da :lol:
                        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                        Komentarz

                        • BOODZISZ
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 235

                          #13
                          Re: Źle podpięty akumulator

                          [quote="german81"]
                          Zamieszczone przez BOODZISZ
                          ,ale nie złapałem tej blaszki która idzie z puszki na aku chyba do plusa.
                          koledzy kolega nie podpioł listwy z bezpieczniakmi a nie zamienił klemy .
                          BOODZISZ nie potrzebnie załorzyłes dwa tematy
                          Dokładnie tak koledzy. Co teraz sprawdzić? Zaczać od bezpiecznikow?? Tena aku sa ok ale reszty nie sprawdzałem.A co do aku który podpiołem z innego samochodu ,po całonocnym ładowaniu nie działa wogóle czyli juź padaka czy próbować reklamować>? Aku jest na gwarancji

                          Komentarz

                          • maxpaynemm
                            RS
                            • 2008
                            • 1764
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Koledzy przepraszam za OT!!

                            Ale mam pytanie z rodzaju "głupie" bo już sam nie wiem - słyszałem różne opinie na ten temat:

                            Czy można ładować akumulator, który jest podłączony do auta???

                            Dzieki i sorka za pytanie :roll:
                            Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

                            Spalanie - Motostat.pl

                            Komentarz

                            • boogoo
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 239

                              #15
                              Można,ale małym prądem.Max 4A.
                              Następna będzie panamera....????
                              Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                              Komentarz

                              • tomus7
                                RS
                                • 2010
                                • 1896
                                • Peugeot

                                #16
                                maxpaynemm,
                                Jak to możliwe ?!?

                                Otóż, mamy w ofercie rewelacyjne urządzenie dzięki któremu,
                                można ładować akumulator bez wyjmowania go z pojazdu.

                                Zacznijmy od początku:
                                Zima to bardzo trudny okres dla Twojego auta, a tym bardziej
                                dla akumulatora w aucie. W tym okresie często używamy
                                odbiorników prądu które pobierają dużą moc. Działa wtedy
                                m.in.: dmuchawa wnętrza, ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb,
                                ogrzewanie lusterek, oraz inne "pożeracze" prądu w Twoim
                                samochodzie.

                                W związku z działaniem tych odbiorników, akumulator
                                pozostaje przeważnie niedoładowany, co powoduje że spadają
                                jego możliwości rozruchowe, a także bardzo skraca się żywotność
                                takiej baterii samochodowej.

                                Mam na to komfortowe rozwiązanie !

                                W naszej ofercie jest wyjątkowy prostownik
                                do ładowania akumulatorów. Można przy jego pomocy ładować
                                akumulator bez otwierania pokrywy silnika.
                                Prawie bez żadnego wysiłku i kłopotu!
                                Oczywiście można także ładować w sposób tradycyjny.

                                Urządzenie to posiada koncówkę do gniazda zapalniczki - w ten
                                sposób możemy podładować swój akumulator bez otwierania pokrywy
                                silnika, bez zdejmowania osłon z akumulatora i bez wymontowywania
                                go z pojazdu.

                                Jest to super sposób - łatwy i niezwykle wygodny dla Ciebie.

                                W miarę możliwości logistycznych możemy bez kłopotu pozostawić
                                taki prostownik w samochodzie na kilka godzin w dzień lub na kilka
                                godzin w nocy.

                                W tym czasie urządzenie uzupełni ubytki prądu z akumulatora.

                                Mamy pewność że w zimowy poranek uruchomimy auto bez żadnych problemów!

                                Taki prostownik ma same zalety:
                                - można go stosować nie tylko w zimie ale też w lecie,
                                - jest prosty i łatwy w użyciu,
                                - nie ma nawet potrzeby otwierania pokrywy silnika,
                                - jest bezpieczny, odporny na wodę i bardzo wydajny.

                                Zapraszam do zapozniania się z tym i innym urządzeniem w naszej ofercie:

                                Prostowniki w sklepie SkodaCzesci.
                                Oczywiście w razie jakichkolwiek pytań jestem do dyspozycji.
                                Pozdrawiam serdecznie
                                Jarek Skwierczynski
                                mail[email protected]

                                ________________________________________
                                ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                Komentarz

                                • bubuDE
                                  Elegance
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 763
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  boogoo, a czemu nie 3 lub 5? Jesli chcesz cos ograniczyc to wskazuj na napiecie ladowania a nie prad. Przy ladowaniu prawie pustego aku prad moze wzrosnac do 10A a napiecie ledwo przekroczy 13V. Gorsze sa przepiecia podczas przylaczania/ odlaczania chociaz akumulator powinien te szpilki polknac. Wielu laduje bez wyciagania i jest OK. Inni ostrzegaja o mozliwosci uszkodzenia kompa? Nie odlaczam od kiedy mam auta. Dodam, ze sam konstuuje prostowniki bo to latwe a z wtykiem do zapalniczki zrobilem dla synala ktory nie wiele interesuje sie technika i zrobilem mu gotowca zeby nie musial podnosic pokrywy. Dla siebie mam z wtykiem 13-to pinowym jak od przyczepy. Sama ladowarka wisi na stale na scianie, nie trzeba jej przenosic tu-tam.
                                  PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                  Komentarz

                                  • Biszczu
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 5567

                                    #18
                                    BOODZISZ, czyli alternator uszkodzony
                                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                    Komentarz

                                    • boogoo
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 239

                                      #19
                                      bubuDE, chyba zrozumiałe,że rąd 4A, to znaczy prąd o natężeniu 4 ampery... :idea:
                                      Jeśli chodzi o większe natężenie ładowania przy podpiętym aku,to nikt ci tego nie zabroni.Ale oczywisty jest fakt,że niektóre czujniki mogą się rozkalibrować,a potem pytania typu,,dlaczego zadymienie na czarno?''.Podobnie może być z komputerem-sterownikiem-chyba wiesz,że niektóre elementy układach są nader delikatne.
                                      Wystarczy tylko,że gdzieś masę będziesz miał słabą i już masz klops.
                                      A dlaczego małym natężeniem ładować stary aku?Takie impulsy mogą go odsiarczyć i postawić na nogi.
                                      Ostatnio ładowałem 12 letni aku natężeniem 2A.Który stał u mnie pod imadłem,by założyć go do Zafiry na chwilę i udało się go zreanimować.Chodził przez tydzień w trakcie tych mrozów. 8)
                                      Następna będzie panamera....????
                                      Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                                      Komentarz

                                      • bubuDE
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 763
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        Masz racje, lepszy nizszy prad a dluzej. Nie odradzam wyjmowania, jesli cos pierdyknie to wtedy szkoda i zaluje sie.
                                        PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                        Komentarz

                                        • BOODZISZ
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 235

                                          #21
                                          Witam. Koledzy okazalo sie ze aku slaby był, konkretnie calkiem padniety i podpięty różnymi kablami poprostu coś nie trybiło. Dopiero wymiana całkowita i włozenie nowego i mocne zakrecenie klem zadziałało.Klikam pomógł!. Pozdro

                                          Komentarz

                                          Pracuję...